איך לבחור יועץ עסקי למסעדה חדשה בצורה נכונה?

שוק המסעדנות והמזון בישראל מושך אליו המוני יזמים ויזמיות שרק רוצים להפיץ את הבשורה שלהם ולהאכיל כמה שיותר סועדים באוכל המצוין שהם יודעים להכין.

הבעיה היא שרבים מהם מגיעים לתחום הזה מתוך פנטזיה, והם לא מכירים לעומק את הקשיים, האתגרים והמספרים שעומדים מאחורי המסעדות המצליחות.

למעשה, כל מי שנכנס לשוק המזון בישראל צריך לדעת שבכל שנה ישנם עסקים רבים שנסגרים בתחום הזה, והמון יזמים ויזמיות בתחום מוצאים את עצמם עם חלום רחוק והלוואות שיש לשלם.

כל מסעדה, עגלת מזון, מטבח או כל דבר כזה הם בעצם מפעל קטן, שמקבל חומרי גלם ומוכל מוצרים. ממש כמו כל מפעל, צריך להכין תכנית מוגדרת מראש, עם נתונים ברורים, ותכנית עסקית מדויקת.

כדי לעשות את זה כמו שצריך, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי שמתמחה במתן ייעוץ עסקי למסעדות.

איך בוחרים יועץ עסקי למסעדה?

בשלבים הראשונים של הקמת עסק, כל עסק, כדאי למצוא יועץ עסקי שידע ללוות אותך בנהר הסוער של עולם העסקים. כשמדובר על עסק מזון, ההמלצה הזאת נכונה פי כמה וכמה.

על מנת לבחור יועץ עסקי מתאים, חשוב לבחון כמה נקודות עיקריות:

ניסיון בתחום

לפני שאתם פונים ליועץ עסקי כזה או אחר, חשוב לוודא שיש לו את הניסיון המתאים בשוק המזון, ועדיף ניסיון עם עסקים כמו שלכם.

לצורך העניין, יועץ עסקי שמתמחה בליווי של סטארט-אפים יכול להיות מעולה עבור הלקוחות שלו, אבל ייתכן שהוא יהיה פחות מתאים ללוות מסעדה חדשה בשלבי הקמתה.

בנוסף, אם יש יועץ עסקי שמתמחה בליווי של מפעלים שמייצרים חומרי גלם אבל אין לו ניסיון בליווי מסעדות – יכול להיות שהוא לא יהיה היועץ העסקי המדויק עבורך.

היכרות עם השטח

ברוב המקרים, אם בחרתם לפנות ליועץ עסקי שמתמחה בתחום שלכם, הוא יהנה מקשרים ענפים בשוק המזון.

הקשרים האלה יכולים לחסוך לכם התעסקות מיותרת בחיפוש אחר ספקים, עובדים, יצרנים וכו', ולקדם אתכם עוד צעד בדרך למסעדה רווחית שמייצרת לכם הכנסות.

לכן, לפני שאתם חותמים על חוזה ליווי, מומלץ לשאול את היועץ המדובר מי הלקוחות שלו ועם איזה עסקים הוא עבד עד כה.

המלצות המלצות המלצות

בהמשך לשני הסעיפים הקודמים, אם כבר קיבלתם מהיועץ רשימה של לקוחות שהוא עבד איתם, מומלץ להרים אליהם טלפון ולשאול מה דעתם על איש המקצוע.

מעבר להמלצה הכללית על היועץ, מומלץ לשאול שאלות מנחות כדי להבין בדיוק מה היתרונות והחסרונות של היועץ העסקי.

כדאי לשאול לגבי הזמינות שלו, הקשיבות, היוזמה וגם לגבי הייעוץ שהוא נתן לאותו עסק ספציפי. באמצעות השאלות האלה תוכלו לגלות הרבה מידע על היועץ המדובר, ולהבין אם הוא היועץ שאתם צריכים.

 

בשורה התחתונה, עסק מזון בישראל יכול להיות הצלחה גדולה, אך גם נפילה קשה. כדי לוודא שהעסק שלכם נמצא על נתיב ההצלחה, מומלץ לפנות ליועץ עסקי בתחום המזון, שילווה אתכם ויעזור לכם להימנע מכל הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים כמוכם עושים.

 

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן