איך מומלץ לשמור על טריות התבלינים?

התבלינים הם חלק משמעותי מעולם הבישול והאפייה. על מנת שנוכל להנות מהם לאורך זמן, מומלץ לדעת כיצד יש לאחסן אותם. הכנו לכם מדריך הכולל שאלות ותשובות בכל הקשור לנושא אחסון תבלינים ותבלינים מומלצים שכדאי שיהיו לכם במזווה. מוכנים? אנחנו מתחילים!

כמה זמן תבלינים מחזיקים?

אם התבלינים כוללים בתוכים חומרים משמרים, מן הסתם הם יחזיקו יותר זמן מתבלינים שאין בהם חומרים כאלה. בגדול, התבלינים יאבדו את הטעם והאפקט שלכם, אחרי חודש בערך. על כן, ההמלצה היא לא לרכוש תבלינים בכמויות גדולות אלא בכמויות קטנות.

היכן מומלץ לאחסן את התבלינים?

יש להשתמש בשקיות וואקום וכמו כן עדיף שלא לאחסן אותם במקרר. ההמלצה היא לאחסן אותם בטמפרטורה של 24 עד 25 מעלות.

מה עדיף – להשתמש בקופסאות תבלינים או בצנצנות תבלינים?

אפשר לאחסן בקופסאות שעשויות מפלסטיק, רק יש לוודא שהן אטומות. יש להימנע מאחסון התבלינים בצנצנות זכוכית, שכן הדבר גורם לכך שהם יתקלקלו מהר יותר.

איך אפשר להאריך את חיי המדף של התבלינים?

התשובה תלויה בעדיפות שלכם ומה הכוונה? אם תשמרו את התבלינים במקרר, תוכלו להנות מהם לאורך זמן ממושך אבל הם יאבדו מהאיכות והטריות. אם תשמרו אותם בחוץ, יכול להיות שהם יתקלקלו מהר יותר, אבל מה שכן האיכות והטעמים ישמרו (כמובן בהתאם לתוקף המצוין על התבלין).

האם מומלץ לטחון לבד את כל התבלינים?

בגדול, כן. הכי טוב לטחון ולצרוך עד שבועיים אחרי הטחינה.

האם מומלץ לרכוש תבלינים באריזות סגורות או בתפזורת?

באריזות סגורות ומדוע? כי תבלינים בתפזורת עשויים להיות פחות טריים וכמו כן לאבד את הארומה שלהם.

איזה תבלינים בסיסיים מומלץ להחזיק בבית?

תבלינים בסיסיים ותבלינים נוספים באיכות גבוהה, מומלץ לרכוש אצל חברה המוכרת מזון בסיטונאות.
להלן הסברים על התבלינים:

כורכום – יש לו צבע כתום-צהוב. הוא מגיע מדרום מזרח אסיה. משמש במטבח ההודי, הפרסי, התאילנדי והמרוקאי. ניתן להוסיף אותו לתבשילי קטניות, לאורז, לקדירות עוף ובשר, למרקים ועוד.
פלפל שחור – הוא גדל בהודו ומגיע בכל מיני צורות עיבוד, לא רק כפלפל שחור, אלא גם כפלפל לבן, אדום וירוק. הוא מתאים לתיבול סלטים, למרקים, לבשרים ועופות ועוד.
כמון – יש לו טעם וריח דומיננטי ועל כן יש להשתמש בו בעדינות ובכמות קטנה. הוא נפוץ במטבחים ים תיכוניים, המטבח המקסיקני, ההודי, הסיני וכו'. אפשר לשלב אותו בתבשילי אורז, תבשילי קטניות, חומוס ופול, פלאפל, בשרים ועוד.
אורגנו – הוא מזוהה מאוד עם המטבח האיטלקי. ניתן להוסיף אותו לרטבים של פסטה, למאפים, לפשטידות, לחביתות ועוד. גם כאן בדומה לכמון, מומלץ לתבל איתו בעדינות. תיבול יתר יגרום לטעמים דומיננטיים ומרירים.
תבלינים נוספים שמומלץ שיהיו לכם במזווה הם פפריקה מתוקה, קינמון ושום.

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן