אלו סוגי בשרים הכי מתאימים לעל האש

אחד מהבילויים הכי ישראלים הוא על האש. אפשר להתאסף כל החברים והמשפחה, להרים מנגל ולבלות יחדיו. זה יכול להתאים ליום הולדת, חג או סתם סוף שבוע כיפי. ידוע שהאוכל טעים יותר כשהוא מקבל את טעם הלוואי של העשן, ואין יותר טעים מבשר על האש. אבל באיזה סוג בשר כדאי לבחור? במאמר זה ריכזנו את כל סוגי הבשרים שמתאימים לעל האש, וישדרגו את האירוע שלכם באופן משמעותי.

שישליק הודו

אם אתם תוהים אלו סוגי בשרים הכי מתאימים לעל האשף אנחנו לא צריכים לספר לכם שהבחירה הקלאסית היא שיפודי שישליק מבשר הודו. המרקם, הטעם, והדרך שבה הבשר הזה נחתך הופכים אותו לאידיאלי לעל האש. אפשר גם לגוון עם השיפודים שלכם, להוסיף בשר מסוג אחר, בצל, ירקות ועוד. תנו לשיפודים להיחרך היטב לפני שאתם מגישים אותם!

קבב

קבב הוא מאכל ישראלי מוכר ואהוב בכל בית, גם על ילדים וגם על מבוגרים. קבב בדרך כלל עשוי מבשר צלעות טחון. ברגע שמתווספים אליו טעמים הוא הופך למעדן שכיף לזלול. בתוך פיתה עם חומוס או בפני עצמו- הקבב הוא מסוגי הבשר האהובים בעל האש.

סטייק

סטייק אנטריקוט, סטייק טומהוק או סטייק סינטה מתאימים מאוד לעל האש בזכות הטעם העשיר והיכול שלהם לא להתייבש בקלות במהלך בישול. החום הגבוה של המנגל יכול לבשל במהירות את החלק החיצוני ולהשאיר את המיצים בפנים- מה שהופך את המרקם ומידת העשייה של הסטייק למושלמים. כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, כדאי לבחור נתח קצבים בעובי של 4-5 ס"מ. נתחים עבים יותר עלולים לא להתבשל מספיק ונתחים דקים יותר- עלולים להתבשל יותר מדי.

המבורגרים

המבורגר הפך לחלק טבעי מהארוחות שלנו ולגמרי אפשר לשלב אותו בעל האש. המבורגר לרוב יהיה עשוי מבשר בקר טחון, והוא מקבל טעם טעים ומעושן אחרי צלייה על המנגל.

פרגיות

אמרתם על האש- אמרתם פרגיות. הפרגיות הן נתח עוף שיכולים להפוך למעדן של ממש כשאתם משרים אותם מבעוד מועד במרינדה הנכונה. הפרגיות יהפכו לקריספיות ומלאות בטעם ומיצים. כשצולים כנפיים על המנגל חשוב להקפיד על זמן הבישול כי סוג בשר זה רגיש במיוחד לבישול יתר על המידה.

סוגי בשרים לעל האש

נקניקיות

אם יש לכם ילדים הם בטח ישמחו לאכול נקניקיות על האש. נקניקיות יכולות להיות עשויות מסוגי בשר שונים, והאש מוסיפה להם ארומה מעושנת ונעימה. זמן הצלייה שלהם קצר יחסית ולכן נוח מאוד להכין אותם לפני שסוגי הבשר האחרים מוכנים- כדי שיהיה בינתיים מה לנשנש בזמן שמחכים למנה העיקרית

סוגים נוספים

המון סוגי בשר יכולים להתאים לעל האש, ואתם יכולים לבחור גם להתנסות בסוגים חדשים שלא ניסיתם. אם זה צלעות, קציצות מיוחדות ועוד- העשן תמיד יוסיף טעם מיוחד ויכול להפוך את הבשר שלכם לטעים מאוד. אפשר גם ללמוד על נושא זה עוד בשיעורי בית ספר לבישול. בית ספר כמו תדמור יוכל ללמד אתכם כל מה שאתם צריכים על סוגי בשר לצלייה. בנוסף, אתם לא חייבים לעשות את זה לבד- אפשר לדאוג להזמנת קייטרינג על האש שיחסוך לכם זמן ומאמץ.

מה משתלב עם בשר על האש?

חשוב להשקיע גם בשאר האלמנטים של הארוחה. סלט קצוץ או סלט כרוב חמוץ תמיד ילכו טוב לצד הבשר. חשוב גם להביא פיתות, חומוס, טחינה ואם יש ילדים- אי אפשר בלי קטשופ. אפשר לעשות גם שיפודי ירקות, תפוחי אדמה שרופים ועוד- כל אלה ישדרגו את החוויה.

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן