למי מתאים ללמוד קורס שחיטה?

כידוע לאורך השנים יהודים רבים מסרו את נפשם על אכילת בשר ועוף כשר. היום ישנם מאות משחטות המייצרות בשר ועוף כשרים למהדרין. רק מחוץ לארץ מספקים למעלה ממאה אלף טון בשר בשנה באמצעות מאות שוחטים הפרוסים ברחבי העולם שלמדו קורס שחיטה. צריכת הבשר בארץ עומדת על מאה ארבעים ושתים טון בממוצע בשנה.

איפה לומדים קורס שחיטה?

המקום המוביל בארץ ללימוד שחיטה כשרה הוא מרכז דעת – המכון החרדי המוביל למקצועות תורניים. במסגרת קורס שחיטה לומדים:
● הלכות שחיטה משולחן ערוך עם נושא כלים
● לומדים על חלקי הבשר והבהמה, מה הם סוגי הנתחים, מה כל חלק ולמה משמש
● הלכות שחיטת עופות, כיסוי הדם וכו'
● התנסות מעשית בשחיטת עופות
● ביקור בבתי מטבחיים, במפעלים ברחבי הארץ, צפייה בשחיטה מעשית
● דיני הסכין, איך משחיזים, איך שומרים על הסכין חד ומה פוסל בסכין
● מקבלים סט סכינים מהודר מתנה ועוד
הקורס מועבר על ידי שוחטים מומחים עם נסיון של שנים רבות, בנוסף יש שיעורים מרבנים.

אתגר השחיטה הכשרה:

האתגר בשחיטה כשרה מורכב מכמה דברים, החל ממדינות מסוימות ברחבי העולם שאוסרים שחיטה כשרה באופן גורף, וכלה בשחיטה עצמה שלא ניתן להמם או לירות בבהמה צריך לרתק אותה ואז לשחוט.
מעבר לזה יש עוד כמה פרמטרים שמאתגרים את הבוחרים לעבוד במקצוע השחיטה.

נסיעות ארוכות לזמן ממושך:

הרבה צוותי שחיטה טסים לחוץ לארץ לתקופות ארוכות למשחטות ברחבי העולם או לקהילות יהודיות בכל רחבי העולם, יש לא מעט קהילות שבהם יש קושי חמור בהשגת בשר כשר.
הדרך שלהם להנות מבשר מהודר היא באמצעות זה שפעם בתקופה הם מביאים שוחט מומחה מהארץ או מארצות הברית, ואז במשך כמה ימים עמוסים הוא שוחט בהמות ועופות בכמות שתספיק לתקופה ארוכה, את הבשר ואת העופות ממליחים, משמרים ומקפיאים על מנת שיספיקו עד לפעם הבאה.

חוסר הבנה:

לעיתים השוחטים הנוסעים למקומות רחוקים ולמשחטות ברחבי העולם, מקומות שגם השפה האנגלית בקושי מדוברת שם. שם הם עקב חוסר ידיעת השפה המקומית והקושי הכללי בעבודה יכול לגרום לאי הבנות ובלבולים.

רחוק מהבית קרוב ללב:

הקושי בלהיות במקום קר ומנוכר רחוק מהמשפחה. שבתות מחוץ לבית. לא קל להיות רחוק מהבית והגעגועים עושים את שלהם. אומנם היום התברכנו באמצעים טכנולוגים העוזרים להפיג במעט את הגעגועים. אך אינו דומה שמיעה וראיה דרך המחשב, מול החום האנושי בבית.
אך על הכל עולה שכר השוחטים, מדובר על שכר נאה, עבודה של חודשיים מחוץ לבית יכולה לפרנס משפחה בכבוד לתקופה ארוכה.

אוקי, עם כל הקשיים מה גורם לאנשים ללמוד קורס שחיטה?

אז הסיבה שאנשים בוחרים לעבוד כשוחטים היא דבר ראשון עבודת קודש, שחיטה היא מצווה חשובה ולדאוג שעם ישראל יוכל להנות מבשר בכשרות מהודרת היא מעלה גדולה.
אבל הסיבה האמיתית השכר, שוחט מקצועי בארץ יכול להגיע בקלות למשכורת של כ-15,000 שקלים בחודש ואם הוא בוחר לטוס למשחטות או לקהילות ברחבי העולם הוא בקלות יכול להגיע לשכר של 20,000 שקלים וצפונה

האם שחיטה כשרה היא הומנית?

בניגוד למקובל לחשוב, שחיטה כשרה שומרת על הומניות, היא מונעת מהבהמה לראות את הסכין, השחיטה נעשית בסכין חדה במיוחד שבאבחת סכין אחת הבהמה כבר לא יכולה לחוש כלום.
לא פעם ולא פעמים נעשו מחקרים אמיתיים שמראים תוצאה חד משמעית שהשחיטה הכשרה מונעת סבל מיותר מהבהמה.
בקורס שוחטים של מרכז דעת, חוץ מהפן ההלכתי, מלמדים בפרקטיקה את מלוא היכולות הטכניות, ההלכתיות והמקצועיות בדרך למקצוע תורני מבוקש עם אופק תעסוקתי מבטיח בעולם השחיטה היהודי.

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על: קורס בישול וטבחות

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן