איך להכין לחם מושלם בבית?

רוצים לדעת איך להכין חלה לשבת אבל מרגישים שאתם מסתבכים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת להכין את הלחם המושלם מהמטבח שלכם.

כדאי ללמוד בצורה מקצועית

אפיית לחם היא לא פחות מאומנות והיא מורכבת מאוד. דרוש ניסיון רב בהכנת הלחם המושלם. לכן מומלץ ללמוד מהמומחים המקצועיים ביותר בתחום האפייה. כדי להכין את הלחם המושלם בבית, כדאי לכם פשוט לקחת קורס קונדיטוריה אונליין. קורס אפייה דיגיטלי יאפשר לכם ללמוד לאפות בבית שלכם בצורה הנוחה ביותר עבורכם.

תלמדו בקורס ראשית את הכללים הבסיסיים באפייה ולאחר מכן תגיעו גם לאפיית לחם. חשוב להתחיל בלקיחת קורס אפייה למתחילים, במיוחד אם אין לכם ניסיון רב באפייה. קורס קונדיטוריה למתחילים יכול להתאים גם לבעלי ניסיון אישי רב, על מנת לקבל את הכלים הבסיסיים לאפייה המושלמת, משהו שלא ניתן ללמוד לבד. קורס אפייה יכול להתאים לכל אחד בכל רמה, אך יחד עם זאת, תוכלו גם לבחור בקורס אפיית לחמים שם תלמדו להכין את החלות המושלמות ביותר לשבת. בסופו של דבר נכון שהניסיון עושה את ההבדל, אך אין תחליף ללמידה מאנשי מקצוע.

הימנעו מלישת יתר

אחרי שעברתם קורס אפייה דיגיטלי, אתם מוכנים להתחיל להכין לחם בעצמכם. הכלל הראשון שחשוב שתדעו באפיית לחם ובוודאי ילמדו אתכם במסגרת כל קורס קונדיטוריה ואפייה, יהיה להימנע מלישת יתר. את הבצק של הלחם יש ללוש היטב על מנת שכלל הרכיבים יתערבבו בצורה מושלמת, אך יש לדעת מתי לעצור. ברגע שאתם מרגישים שהכול התערבב היטב, זה הזמן לעצור. לישת יתר גורמת לקרעים בסיבי הבצק וכך גם פוגעת באיכותו ומונעת ממנו להפוך לתפוח יותר. לכן חשוב לעצור בזמן.

בצק רך זה מבורך!

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שעל הבצק להיות כמה שיותר רך. המים הם אלו המרככים את הבצק וכך יצא לכם לחם תפוח, רך וטעים למאכל. כמובן שעל הבצק להיות נעים ונוח לעבודה, ולא נוזלי. אך אל תחששו אם הבצק שלכם קצת דביק ורך מאוד – זה סימן טוב עבור הלחם שלכם.

אל תחששו מקצת סוכר ומלח

ללחם צריך להיות טעם בעצמו, מעבר לטעם של הבצק. לכן אל תחששו לתבל אותו מעט ולהוסיף לו מלח ומעט סוכר. המלח והסוכר מעצימים את טעמו הטעים של הלחם ויגרמו לכולם לטרוף אותו. הסוכר אף מסייע לשמרים לתפוח בצורה טובה יותר. אך שימו לב שמלח עלול לפגוע בתפיחת השמרים ולכן כדאי להוסיף אותו לאחר שהשמרים נטמעו היטב.

התפיחו פעמיים

כל קורס קונדיטוריה ואפייה ילמד אתכם שלחם חייב התפחה ועדיף פעמיים. ההתפחה הכפולה תעזור ללחם שלכם להיות אוורירי וטעים יותר. התפיחו פעם אחת לאחר שלשתם את הבצק, ופעם שנייה לאחר שהכנתם מהבצק את צורת הלחם המבוקשת, בטרם האפייה בתנור.

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן