מה חשוב שתדעו על צלייה בגריל גז?

רוצים לעשות על האש ולהכין סטייקים, קבבים, פרגיות או נקניקיות על גריל הגז שלכם? מעוניינים ללמוד איך כדאי לצלות בשר וירקות על גריל גז? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם.

מה חשוב שתדעו על צלייה בגריל גז

מה כדאי לדעת על צלייה בגריל גז?

להלן 4 הדברים הכי חשובים בנוגע לצלייה בגריל גז:

1. אתם יכולים לשים את המזון איפה שתרצו על הגריל

בעבר, גרילי הפחם הם הגרילים שהיו בשימוש הנפוץ ביותר. בגריל הפחם, הייתה משמעות לאיפה שמניחים את המזון, אם רוצים שהמזון יתבשל וייצלה באופן אחיד. אך בגריל הגז של היום זה כבר לא משנה, כי החום מפוזר לאורך הגריל כולו, כך שאין חשיבות למיקום המזון על הגריל, ואין מה לדאוג ממזון שמוכן בחלקו.

2. ההדלקה וההצתה של הגריל היא קלה ומהירה מתמיד

אם אתם רוצים להכין מזון על גריל גז אז תשמחו לשמוע שההצתה וההדלקה של גריל הגז היא מהירה וקלה פי כמה וכמה מאשר ההדלקה וההצתה של גרילי הפחם.

3. כשמכינים מזון על גריל גז, אין צורך בנפנופים

בגריל הפחם היה צורך בנפנופים שילבו את הגחלים, אך בגריל הגז אין צורך בכך. ולכן, אם אתם מכינים בשר או ירקות על גריל גז, דעו וזכרו שאין לכם צורך לנפנף, כמו שנהוג במקרה של הכנת מזון על גריל פחם.

4. כדי לשמור על חיי הגריל, ועל איכות המזון, חשוב מאוד לנקות את הגריל

כדי לשמור על חיי הגריל, ועל איכות המזון שאתם מכינים באמצעותו, אחרי שאכלתם, תדאגו לנקות את רשת הצלייה של הגריל, לשם הסרת שאריות השומן והאוכל. רצוי לעשות זאת כשהרשתות עוד חמות, ובעזרת מברשת ייעודית. בנוסף, כדאי לערוך ניקוי תקופתי הכולל ניקוי של מפזרי הלהבה עם מים וסבון, ובדיקה שפתחי המבערים לא סתומים (ואם כן, יש לנקותם). כמו כן, מומלץ לנקות את פנים הגריל ולהחליף את מגש השומן. ובמהלך היום-יום, רצוי תמיד לכסות את הגריל.

מדריך צליית בשר וירקות על גריל גז

ראשית, אם הבשר קפוא – נביא אותו לטמפרטורת החדר. לאחר מכן, נחמם את רשת הצלייה של הגריל, ורק אז נניח עליה את הבשר. אם נתח הבשר שלנו לא שומני – נשמן גם את רשת הצלייה מבעוד מועד. את הבשר נהפוך כל כ-5 עד 10 דקות, ונוציא את הבשר אחרי כרבע שעה עד כשעה בסך הכל (בהתאם לסוג הבשר שצלינו).
כמו כן, אפשר לצלות על גריל הגז גם ירקות כמו חצילים, תירס, בצלים, גמבות, עגבניות וכו'. רוב הירקות ייצלו היטב לאחר כעשר דקות על הגריל, תוך כדי הפיכת וסיבוב המזון מצד לצד מדי כמה דקות.

קראו עוד על: מתכונים מיוחדים על גריל גז

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן