טיפים לבישול בטאבון

במהלך השנים האחרונות הפך הטאבון לפופולארי בכל רחבי העולם, ממכשיר פרמיטיבי שמעטים משתמשים בו, הפך הטאבון לכלי בישול יוקרתי שניתן למצוא כיום בבתים רבים. אנשים רבים רוכשים טאבון לביתם כדי שיוכלו להכין בו מאפים מיוחדים ותבשילים מיוחדים שניתן להכין רק בטאבון.
אנשים רבים רוכשים טאבון ביתי מבלי שהם יודעים כיצד להשתמש בו וכיצד לבשל איתו. כדי שתוכלו ליהנות מהטאבון שלכם בצורה המקסימלית, ריכזנו עבורכם מספר טיפים לבישול בטאבון שיהפכו את חווית השימוש שלכם לקלה ומהנה יותר.

טיפים לבישול בטאבון

כיצד מודדים את טמפרטורת הטאבון?

קיימות מספר דרכים לבדוק את הטמפרטורה של הטאבון שלכם:

• תוכלו להשתמש במדחום מקצועי שמותקן בטאבון עצמו, מטרתו של המדחום היא למדוד את הטמפרטורה של חלל הטאבון במהירות ובקלות.
• תוכלו למדוד את הטמפרטורה של רצפת הטאבון על ידי שימוש באקדח טמפרטורה, לאחר הבדיקה תוכלו לקבוע איזה סוג בישול מתאים לרמת החום הקיימת בטאבון.
• דרך נוספת למדידת חום בטאבון היא זריקה של קמח על רצפת הטאבון, במידה והקמח משחים בזריזות ומתחיל לקבל גוון זהבהב, זה מעיד על כך שרצפת הטאבון חמה וניתן לאפות עליה.

כיצד שומרים על החום לאורך זמן?

אנשים רבים אינם יודעים כיצד לשמור על החום בטאבון לאורך זמן רב, אל דאגה בשביל זה אנחנו כאן. כדי לשמור על אש חיה לאורך כל תהליך הבישול, יש להוסיף בול עץ לטאבון כל 30 דקות פחות או יותר.
כדי להאריך את משך החימום הפעיל בטאבון יש להוסיף פחמים חדשים ולערבב אותם עם הפחמים הקיימים.

בישול בטאבון עם אש חיה

בישול באמצעות אש חיה בטאבון היא דרך נהדרת להכנת פיצות, סוגים שונים של לחמים שטוחים ומנות ראשונות, המשותף לכל המנות הללו הוא שהן מצריכות בישול קצר יחד עם צלייה קלה שנוצרת באמצעות בישול בחום גבוה מאוד למשך מספר דקות. כאשר אנו מבשלים עם אש חיה, אנחנו נרצה למלא את כלל החלל של הטאבון בחום שיווצר כתוצאה מהדלקה של עצים בצד אחד של תא הבערה, תוך כדי שלהבות האש מגיעות עד לנקודה המרכזית של כיפת הטאבון. כאשר אנו מבשלים על ידי שימוש באש חיה, העדיפות היא להשתמש בטאבון עגול מכיוון שזרימת האוויר החם בטאבון עגול היא הטובה ביותר.

צלייה באמצעות הטאבון

באמצעות הטאבון ניתן להכין מגוון רחב של מנות טעימות ומיוחדות כמו למשל: דגים שלמים, נתחי בשר גדולים ועוד. המטרה של שיטת בישול זו היא לצלות את המנות תוך זמן קצר, לאחר הצלייה יש לכסות את המנות כדי שלא ישרפו מהחום הגבוה שקיים בטאבון.
כאשר אנו משתמשים בשיטת בישול זו אנחנו נרצה לשמור על החום שקיים בחלל הטאבון, נעשה זאת באמצעות גחלים דולקים בצד אחד של הטאבון, בשיטה זו לא משתמשים בלהבות גבוהות.

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן