כיצד לבחור מסעדה מומלצת

החוויה הקולינארית בישראל לא מפסיקה להפתיע ולרגש עם סצנה גסטרונומית חובקת עולם באדפטציה מקומית מקורית.
מגוון רחב של מסעדות הרימו את הכפפה ומחדשות בתפריטים ייחודיים המבוססים על חומרי גלם משובחים בקומפוזיציה מעניינת ובשילובים שמייצרים טעמים ומעדנים מופלאים המוגשים בחלל מעוצב שהופך את הישיבה במסעדה לחוויה.

בילוי במסעדה נחשב ליציאה מועדפת על רבים, של שבירת שגרה, החלפת הבישול הביתי או האוכל הביתי שמכינים בחופזה לסעודה מושקעת, אפשרות לאינטראקציה וקרבה כאשר לאוכל טוב תמיד יש נטייה לקרב לבבות ולחבר אנשים, במיוחד כאשר הוא מלווה ביין איכותי. לא חייבים לחכות לאירוע מיוחד כמו יום הולדת, יום נישואין, יום האהבה, כדי לצאת למסעדה ואפשר בהחלט למצוא את הטיימינג האולטימטיבי ולפרגן לעצמכם בארוחת צהריים או בארוחת ערב, שתשאיר בכם טעם של עוד.

השאלה הנשאלת היא: איך לבחור מסעדה מומלצת מבין המבחר המסחרר של מסעדות שפועלות ברחבי המדינה. לפניכם מספר שיקולים בדרך לאיתור המסעדה הבאה בה תאכלו:

מה מתחשק לכם לאכול הפעם?

זירת האוכל האקלקטית מציגה סוגים שונים של מטבחים, החל מהאסיאתי דרך האיטלקי ועד הים תיכוני. מוזמנים לבצע קפיצה למקסיקו, גיחה לגרמניה, או אולי מסע בספרד.
בנוסף לתבשילים המתכתבים עם המורשת ממנה הם מגיעים, כדאי להחליט איזה סגנון קולינארי תעדיפו בארוחה הקרובה והאם תעדיפו ארוחה על טהרת הבשר או ארוחה צמחונית.
חובבי הבשרים לא יוותרו על נתחים עסיסיים ועל כן יעדיפו מסעדת בשרים מומלצת. מסעדה שיודעת לטפל בנתחים, להגיש אותם במידת העשייה המועדפת, בתיבול שמוציא את הטעמים בדרך הטובה ביותר.
מומלץ לעיין היטב בתפריט של המסעדה, כדי להבין שהיא אכן עונה על מבוקשכם מבחינת אופי המנות, התוספות, הפתיחים והקינוחים.

בררו מי מוביל את המסעדה – השף הראשי, מה הרקורד שלו. השף שעומד מאחורי המסעדה אחראי במובנים רבים לעצב את ההוויה שלה ושף מוערך יכול לייצר חוויה קולינארית שעולה על הציפיות.
פרמטר נוסף ששווה בדיקה הוא האם המסעדה כשרה או לא. כיום מסעדות כשרות לא נותנות למגבלת הכשרות למנוע מבעדן לייצר אוכל גורמה מוקפד.

היכן תאכלו את הארוחה שלכם?

הלוקיישן של המסעדה אף הוא משחק תפקיד חשוב, כשיש מסעדות שבהחלט שווה לנסוע עד אליהן במיוחד אם הן קיבלו המלצות חיוביות וביקורות חמות. עם זאת יהיה מהר וקל יותר להגיע למסעדה במרכז הארץ כמו מסעדת בשר בראשון לציון. רצוי לברר אם יש אמצעי תחבורה ציבוריים זמינים המגיעים עד למסעדה – אוטובוסים, רכבות, וכן ימי ושעות פעילות.
שימו לב שישנן מסעדות שפועלות בכל ימות השבוע במתכונת זהה ויש מסעדות שפתוחות רק לצהרים או ערב ולקראת סופי שבוע פתוחות לאירועים בלבד. יש לקחת בחשבון שלמסעדות מבוקשות עשויים להיות זמני המתנה ארוכים ויש להבטיח מקום כדי למנוע עוגמת נפש.

מה מציעים לכם מלבד האוכל?

אומנם האוכל הוא הכוכב המרכזי במסעדה – שהמהות המרכזית שלה היא לתת כבוד לאוכל עצמו. אך היום כולנו מחפשים חוויה שהיא מעבר לאוכל כמו האסתטיקה של המנות (שמייד מצולמות ועולות לסטורי), השירות האדיב של הצוות וכן האווירה עצמה וכמובן, המשקאות.

בדקו שהמסעדה אכן מעוצבת כך שתתאים ליציאת צהריים או ערב לרבות ריהוט דקורטיבי, גופי תאורה מרהיבים, בר משקאות עשיר וברמנים שיודעים לרקוח קוקטיילים אקזוטיים יצירתיים.
אם אתם מחפשים פרטיות, בררו מבעוד מועד אם יש חדר VIP במסעדה לאירוע אינטימי יותר. מומלץ לבחון גם את טווח המחירים של המסעדה ביחס לתקציב שלכם – במסעדת בשר המחירים עשויים להיות גבוהים יחסית בשל יוקרת חומר הגלם והטיפול הכרוך בבשר. תנו לעצמכם לצאת למסעדה מומלצת שתותיר בכם זיכרון חושי נהדר.

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן