כל הדרכים לאחסון מזון בצורה יעילה

סיימתם לבשל או לאפות? זקוקים לפתרונות אחסון שישמור על המזון שלכם טרי? המאמר הזה בשבילכם!

כאשר לא מקפידים על אחסון מזון בצורה נכונה אנו יכולים לגרום לקלקול המזון. קלקול מזון הוא בעיה נפוצה בעולם המודרני, הקלקול יכול להיגרם מחיידקים, פירוק טבעי או אנזימים הפועלים על המזון. הסוג הנפוץ ביותר של קלקול מזון הוא גידול חיידקים, שניתן למנוע על ידי קירור נכון או שמירה על המזון באמצעות מוצרים ייעודיים לשם כך.

ככלל, יש לאחסן את המזון על מנת לשמור אותו טרי והרחק ממזיקים. יש לאטום היטב את מיכל האחסון כדי למנוע כל זיהום של המזון. חלק מהמכלים המשמשים לאחסון מזון כוללים צנצנות, קופסאות פלסטיק, גביעים ועוד.

על מה צריך להקפיד בעת אחסון המזון?

בעת אחסון המזון נשאלת השאלה – איך לאחסן אותו והאם יש צורך בקירור או לא? (על זה אנו נענה עוד בהמשך)

להלן שני גורמים חשובים שעליכם לקחת בחשבון בעת אחסון המזון:

סוג המזון

מזונות מסוימים דורשים טמפרטורה מסוימת לאחסון. לדוגמה, מזון טרי צריך להישמר בטמפרטורה מסוימת בעוד ששימורים לעומת זאת יכולים להסתדר עם טמפרטורת החדר. הדבר נכון גם לגבי מוצרי חלב כמו חלב ויוגורט.

הטמפרטורה

כדאי לזכור גם את טמפרטורת הסביבה שבה יאוחסן המזון. אם הטמפרטורה חמה מדי או קרה מדיי, המזון יתקלקל מהר מהרגיל.

קופסאות פלסטיק לאחסון מזון

קופסאות פלסטיק היא שיטה יעילה ונפוצה ומשמשת כדרך מצוינת לאחסן מזון. קופסאות הפלסטיק הן מרכיב יסוד בכל בית המשמשות לכל מיני מטרות שונות. בנוסף לזה, הן נחשבות לעמידות, קלות וקומפקטיות.

בחירת קופסאות פלסטיק לאחסון מזון , ובדגש על קופסאות איכותיות, יבטיחו את שמירת המזון בצורה יעילה ובריאותית.

איזה סוג מזון לאחסן במקרר?

חיי המדף של מוצר הם משך הזמן שניתן לאחסן אותו מבלי להתקלקל. ניתן לאחסן מוצרי מזון בעלי חיי מדף ארוכים יותר בטמפרטורת החדר, ואילו מוצרים בעלי חיי מדף קצרים יותר צריכים להיות בקירור.

חלק מהפריטים שצריכים להיות בקירור הם: ביצים, מוצרי חלב וגבינה, וכמה פירות וירקות כגון גזר, ברוקולי, בצל ירוק, כוסברה, פטריוזילה ועוד.

– קראו עוד על אחסון פירות וירקות במקרר באתר כללית

איזה סוגי מזון לא זקוקים לאחסון במקרר?

חלק מהמוצרים שאינם זקוקים לקירור הם שימורים, שעועית יבשה ואורז, רוטב פסטה בצנצנות או קופסאות שימורים (כל עוד לא נפתחו), קופסאות דגנים (שוב כל עוד לא נפתחו), קרקרים, תפוח אדמה.

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן