כיצד מטבח מודרני יסייע לכם להוציא מנות של שף

עיצוב המטבח ידוע כיום כאחד הצעדים הקריטיים בכל הנוגע לתכנון הבית. פעמים רבות, המטבח מהווה את לב ליבו של הבית, כאשר מלבד העובדה שהוא החלל בו מתבשל האוכל לבני הבית, הוא מהווה גם מקום מפגש לארוחות משותפות. המטבח המודרני פרץ לחיינו בעת האחרונה, והפך לפופולרי במיוחד. כיום ניתן לעצב את המטבח כמו במסעדות האהובות עליכם, והמנות? בהתאם.

 

יעילות מעל הכול

אחד המאפיינים הבולטים והמרכזיים בעיצוב מטבח מודרני הוא הדגש על יעילות מקסימלית במינימום מרחב. בהתאם למצב הנדלן בארץ, דירות רבות לא מחזיקות בחלל מטבח עצום ורחב ידיים כפי שהיה נהוג. אך מטבח קומפקטי לא אומר שצריך לוותר עליו מראש. בניגוד לעיצוב מטבחים קלאסיים הנשענים על מגוון רחב של מקומות אחסון, המטבח המודרני מתוחכם, וכולל פתרונות אחסון שאינם נראים לעין, הודות לתכנון יעיל מבעוד מועד.

 

כיצד מטבח מודרני יסייע לכם להוציא מנות של שף

בלי ידיות- הייתכן?

המטרה העיקרית של המטבח המודרני הוא לחסוך מקום לא רק מבחינת פתרונות אחסון אלא גם להקל על העין. רוב המטבחים המודרניים שמגיעים בעיצובים פופולריים למדי, לרוב יעוצבו במגירות ודלתות ללא ידיות כלל, על מנת לשמור על אסתטיקה ויזואלית ברמה הגבוהה ביותר. אלו אלמנטים נפוצים במטבח מודרני:

• ידיות אינטגרליות- בדרך כלל מדובר בידיות עשויות אלומיניום, אשר חרוטות בחזית המגירה, והן נפתחות או נסגרות על ידי משיכה באמצעות האצבעות.

• פרופיל במה- פרופיל זה בצורות של U וL, שתול למעשה בגוף הארון ויוצר מגרעת שנוח לפתור ולסגור.

• פתיחה בלחיצה- אחד העיצובים הפופולריים בעולם המטבח המודרני כולל מגירות ודלתות שנפתחות באמצעות לחיצה קלה על החזית שלהן.

עיצוב מתקדם

בעוד המטבחים הקלאסיים נשענים על אווירה חמימה בשילוב חומרי גלם טבעיים, כשהדומיננטי בהם הוא עץ ואלמנטים של נחושת, לא תמצאו אותם במטבח מודרני. הוא בדרך כלל מתאפיין בעיצוב קר עם שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, כאשר חומרי הגלם העיקריים יהיו נירוסטה וגרניט, שמעניקים לו מראה מונוכרומטי וקר. המטבח המודרני מזכיר פחות את המטבחים הביתיים של פעם, ויותר דומה למטבחים של מסעדות השף שאנו מכירים. הודות לתכנון החכם ופתרונות האחסון המשוכללים שצוינו קודם, רמת האוכל שניתן להוציא ממטבח מודרני עכשווי היא כנראה הגבוהה ביותר. לשם השוואה, במידה ואתם חובבי בישול ושואפים להפוך לשפים מקצועיים בעתיד, סביר שבקורס לבישול או בית ספר לבישול בו תבחרו ללמוד, יחזיק מטבחים מודרניים ומשוכללים.

הסוד הוא בתכנון

לצד פתרונות אחסון משוכללים, עיצוב קר ומודרני וויתור על ידיות, יש לבחור בקפידה גם את מוצרי החשמל המצויים במגוון מטבחים מודרניים. התכנון של המכשירים שיאבזרו את המטבח ויהפכו אותו למטבח של בישול מקצועי, הוא אחד המרכיבים הקריטיים ליעילותו והצלחתו של המטבח. מומלץ להתקין קולט אדים, כיריים חשמליים ואינדוקציה, וכל מכשיר שמוגדר כחוד החנית של מוצרי החשמל לבישול.

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן