קינוחי קפה שאתם פשוט חייבים לדעת איך להכין

שתיית קפה היא חלק בלתי נפרד משגרת היום של רובנו. הטעם הדומיננטי, האימפקט המעורר וגם הטקס שמתלווה ברוב המקרים להכנה מספקים לנו לא מעט רגעי נחת. קינוח שכולל קפה הוא תוספת מושלמת למשקה עצמו, ובעצם תוכלו ליהנות מהקינוחים שתמצאו כאן בעמוד בכל רגע ביום.

עוגה בחושה עם קפה ופקאנים

מקציפים 4 ביצים עם 200 גרם סוכר לבן. ההקצפה היא במהירות גבוהה, למשך 3 דקות, עד שמתקבלת תערובת תפוחה. עוברים להקציף במהירות נמוכה ומוסיפים תוך כדי באופן הדרגתי ¾ כוס שמן קנולה. ההדרגתיות חשובה על-מנת לא להוריד את הנפח.

לאחר מכן מוסיפים, גם כן בהדרגה, שתי כוסות אספרסו ושתי כוסות קמח תופח. מערבלים הכל עד שמתקבלת בלילה אחידה.

בקערה נפרדת בוזקים 3 כפות סוכר חום וכף קינמון על חצי כוס פקאנים. משמנים תבנית מוארכת או עגולה, שופכים לתוכה בערך שני שליש מתוך הבלילה ועל זה מפזרים באופן אחיד את תוכן הקערה עם הפקאנים. שופכים את שאר הבלילה לתבנית – ומכניסים אותה לתנור שחומם מראש ל-160 מעלות. האפייה אמורה להימשך כ-45 דקות.

עוגיות קפה נמס

מערבלים במיקסר ביצה אחת, 200 גרם חמאה, 3 כוסות של קמח, 3 כפות גדושות של קפה נמס איכותי ותוכן של שקית אחת של אבקת אפייה. כשמתקבל בצק חלק מכינים מהתערובת כדורים קטנים ומשטחים אותם. אופים במשך כרבע שעה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

טירמיסו

מכינים אספרסו עם פולי קפה טריים, רצוי מזן ערביקה. מערבבים את האספרסו עם 3 כפות ליקר קפה איכותי וכוס אחת של מים רותחים. בנפרד ממיסים 100 גרם שוקולד מריר ו-60 מ"ל שמנת להקצפה ויוצרים גנאש. מרכיב שלישי הוא הקרם: בעזרת מיקסר מערבלים מיכל של שמנת להקצפה, 50 גרם סוכר, 2 כפות של יין מתוק ו-250 גרם מסקרפונה עד לקבלת קרם.

הרכבת הטירמיסו מתחילה עם טבילה של בישקוטי להרף עין בתערובת של הקפה והנחתו בתחתית הכוס (הגשת טירמיסו בכוסות אישיות מייצרת קינוח שהוא לא "רק" טעים אלא גם מרהיב עין). על השכבה הזו מניחים כף גדושה מהגנאש ועליה שכבת קרם. לאחר מכן מניחים עוד כף גנאש ועוד שכבת קרם, וכך שוב עד שממלאים את הכוס. בוזקים מלמעלה מעט קקאו – ומגישים.

מוס קפה

ממיסים 3 כפות של קפה נמס משובח עם שליש כוס של מים רותחים, ומצננים. מקציפים 2 מיכלים של שמנת להקצפה, 50 גרם סוכר ו-3 כפות של אבקת פודינג וניל, במהירות גבוהה. כשנוצרת קצפת יציבה מפחיתים את המהירות ומוסיפים את הקפה המומס. מקציפים עד לקבלת תוצאה אחידה. מומלץ להגיש את המוס בכוס, ואפשר לשדרג את הקינוח עם תוספות כמו שברי ביסקוויטים, פצפוצי שוקולד מריר או לבן או מעט סילאן.

מעוניינים במידע נוסף

דילוג לתוכן